Friday, July 20, 2018
Text Size

Επισκευή σπασμένου καλαμιού Harrison

User Rating:  / 1
PoorBest 
  thumb DSCF7947  

Κείμενο - φωτογραφίες: Custom Rods - Γιάννης Γιατράκος

Μετά από πάρα πολλά χρόνια, ξανά γύρισε στα χέρια μας αυτή τη φορά δυστυχώς για επισκευή σε πραγματικά άσχημη κατάσταση ένα χειροποίητο Harrison. Ενώ για τη χρήση που του έχει γίνει όλο αυτό το διάστημα δεν φαίνεται ιδιαίτερα ταλαιπωρημένο εμφανισιακά με λογικές για το χρόνο φθορές, παρόλα αυτά ότι έχει είναι σοβαρό. Το eva στο πίσω μέρος του butt φαίνεται καλά διατηρημένο, η βάση του μηχανισμού το ίδιο, το λογότυπο της custom rods ήταν έτοιμο να ξεκολλήσει κυρίως στις γωνίες, ενώ το μπροστινό eva και το cross wrap ήταν κι αυτά σε καλή κατάσταση. Κάποια γδαρσίματα στις κόλλες και στον κορμό του καλαμιού ήταν επιφανειακά, θα τα δούμε όμως πιο λεπτομερειακά μετά το πλύσιμο και τον καθαρισμό του. Το μεσαίο στέλεχος, παρουσιάζει κι αυτό τα σημαδάκια του λόγω χρήσης, αλλά και ένα σημείο ιδιαίτερα σοβαρό γι' αυτό το καλάμι και αυτής της ποιότητας, είναι ότι έχει σπάσει στο πίσω μέρος του εκεί που εφαρμόζει με το butt όπου του λείπουν περίπου 12cm και φυσικά το σπασμένο κομμάτι δεν υπάρχει καθόλου. Το στέλεχος της μύτης παρουσιάζει κι αυτό εμφανισιακά θεματάκια αλλά και αυτό έχει σπάσει στο πάνω μέρος του και λείπουν περίπου 29cm. Η πρόκληση είναι μεγάλη γι' αυτό το καλάμι και η επισκευή του είναι ένα θέμα στο οποίο πρέπει να δοθεί μεγάλη προσοχή ώστε να γίνει όχι μόνο σωστά αλλά και με τέτοιο τρόπο ώστε να μην φαίνεται σχεδόν τίποτα...

  thumb DSCF7949  
  thumb DSCF7951  
  thumb DSCF7952  
  thumb DSCF7953  
  thumb DSCF7954  
  thumb DSCF7955  
  thumb DSCF7956  
  thumb DSCF7957  
  thumb DSCF7958  
  thumb DSCF7959  
  thumb DSCF7964  
  thumb DSCF7965  
Μετά την επισκευή, φαίνονται καθαρά τα σημεία της επέμβασης, τα οποία όπως αναφέραμε έγιναν αρχικά για να δουλεύει σωστά το καλάμι καταρχήν και κατόπιν να μην φαίνονται ώστε να είναι άσχημα στην εμφάνιση. Πιθανόν να είναι και η δυσκολότερη επισκευή που έχουμε κάνει όλα αυτά τα χρόνια κι αυτό κυρίως λόγω των σπασμένων κομματιών που έλειπαν εντελώς όταν ήρθε το καλάμι στα χέρια μας. Όταν ξεκινήσαμε να επισκευάζουμε το καλάμι, έπρεπε να έχουμε στο πίσω μέρος του μυαλού μας να καταφέρουμε εκτός από τις προσθήκες που έπρεπε να ταιριάζουν ακριβώς, να αποκτήσουμε ξανά και το συνολικό μήκος του καλαμιού όσο ήταν αρχικά δλδ., κάτι που τελικά το καταφέραμε χωρίς να χάσουμε ούτε ένα χιλιοστό. Η αρχή έγινε στο πιο δύσκολο κομμάτι του καλαμιού, το οποίο ήταν το μεσαίο στέλεχος όπου έπρεπε να βρεθεί κάτω στέλεχος που να ταιριάζει απόλυτα με το πάνω μέρος του butt. Όταν αυτό βρέθηκε και δοκιμάστηκε, το κόψαμε μετά από μετρήσεις εκεί που το θέλαμε και αφού κόπηκε και το σπασμένο κομμάτι για να μείνει το καθαρό και γερό του στέλεχος, τους κάναμε εφαρμογή εσωτερικά και τα κολλήσαμε μεταξύ τους. Κατόπιν, βρήκαμε ένα πολύ λεπτό στέλεχος για να τα ντύσουμε εξωτερικά, όπου πάλι κολλήθηκαν όλα αυτά μαζί και στο τέλος αφού δοκιμάστηκε σε θέματα λυγίσματος και αντοχής, δέσαμε πάλι τους οδηγούς του καλαμιού στη θέση τους. Σειρά είχε το "εύκολο" στέλεχος του στελέχους της μύτης, όπου αφού το κόψαμε εκεί που το θέλαμε, προσαρμόσαμε μια μασίφ ίνα carbon και δέσαμε πάλι τους οδηγούς συμπληρώνοντας και αυτούς που έλειπαν φροντίζοντας φυσικά όλα αυτά να είναι ευθυγραμμισμένα με το spine του στελέχους. Το αποτέλεσμα, μετά και το συνολικό ρετούς του καλαμιού, αποτυπώθηκε στις φωτογραφίες που ακολουθούν...
 
  thumb DSCF7968  
  thumb DSCF7970  
  thumb DSCF7971  
  thumb DSCF7972  
  thumb DSCF7974  
  thumb DSCF7975  
  thumb DSCF7976  
  thumb DSCF7977  
  thumb DSCF7980  
  thumb DSCF7981  
  thumb DSCF7982  

Για πρώτη φορά σε επισκευή καλαμιού, έγιναν τόσες πολλές δοκιμές σε εφαρμογές κομματιών μέχρι να βρούμε ακριβώς αυτό που χρειαζόμασταν και αυτό ήταν και το δυσκολότερο μέρος της. Ούτε θυμόμαστε πόσες φορές μετρήσαμε με το παχύμετρο διαμέτρους, πόσες φορές δοκιμάσαμε άπειρα κομμάτια για να δούμε μέχρι που φτάνουν εσωτερικά, αν αφήνουν το καλάμι να "δουλέψει" σωστά, πόσες ακόμα φορές τροχίσαμε, γυαλοχαρτάραμε, κόψαμε και κάναμε εφαρμογές για να ταιριάζουν απόλυτα μεταξύ τους στην κυριολεξία, χωρίς κενά και περίεργους ήχους από εσωτερικά, κάτι που θα σήμαινε κακή εφαρμογή και πιθανό σπάσιμο από το πρώτο κιόλας ψάρεμα. Φυσικά η μεγάλη πρόκληση θα έρθει στη θάλασσα όπου και θα το δοκιμάσουμε σύντομα, αν και κατά την προσωπική μας εκτίμηση, το καλάμι θα συνεχίσει να χαρίζει συγκινήσεις στον κάτοχό του για πολλά ακόμη χρόνια απροβλημάτιστα...

Category: Επισκευές καλαμιών

customrods logo

 Copyright © 2012 Custom Rods. All Rights Reserved. Designed by CustomRods.