HTO Rockfish 1.98m / 1 - 7gr για Lrf

Αξιολόγηση Χρήστη: 5 / 5

Αστέρια ΕνεργάΑστέρια ΕνεργάΑστέρια ΕνεργάΑστέρια ΕνεργάΑστέρια Ενεργά
 
Φαίνεται το σπασμένο λευκό στέλεχος της κορυφής...
Κείμενο - φωτογραφίες: Γιάννης Γιατράκος

Το project, φάνηκε από την αρχή ότι θα είχε τις δυσκολίες του για να υλοποιηθεί όπως το αποφασίσαμε να γίνει μετά από συζήτηση με το κάτοχο του καλαμιού. Αρχικά και επειδή το καλάμι το είχαμε ψαρέψει αρκετές φορές, κατά την προσωπική μου άποψη είχα καταλήξει πως το μασίφ λευκό στέλεχος που είχε μπροστά, ήταν πολύ μαλακό για τα γούστα μας και ναι μεν έλεγε ότι μπορεί να διαχειριστεί κεφαλές από 1gr αλλά κάτι δεν μας ικανοποιούσε και σκόπευα στο μέλλον να το αφαιρέσω και να κολλήσω στη θέση του ένα διαφορετικό μασίφ στέλεχος, για την ακρίβεια σχεδόν το ίδιο μαλακό αλλά πιο νευρικό σε σχέση με το δικό του. Δυστυχώς, μια λάθος – απότομη κίνηση κατά το βγάλσιμο του καλαμιού από τη θήκη που βρισκόταν με το νήμα μπλεγμένο κάπου εσωτερικά, έσπασε το ευαίσθητο μασίφ μυτάκι μια ώρα αρχύτερα από το προγραμματισμένο και αποφασίσαμε να αναβαθμίσουμε ταυτόχρονα το καλάμι και σε ποιότητα οδηγών με Fuji σειράς Fazlite. Να σημειώσω πως το μοναδικό "ελάττωμα" που διαπιστώσαμε αρχικά στους οικονομικούς οδηγούς που ήταν εξοπλισμένο το καλάμι, ήταν μόνο στον οδηγό κορυφής όπου και τον είχαμε αντικαταστήσει εξ αρχής με έναν Fuji alconite αντίστοιχης διαμέτρου και είχαμε λύσει το πρόβλημα.

Η διαδικασία εύρεσης μασίφ στελέχους, εργαστηριακών δοκιμών και επιλογής αντίστοιχων αποστάσεων οδηγών ήταν το εύκολο κομμάτι της υπόθεσης. Και λέω εύκολο, γιατί όταν φτάνεις στο σημείο που πρέπει να δέσεις τους οδηγούς πάνω στην τρίχα που θέλει να λέγεται μασίφ ίνα carbon, τότε καταλαβαίνεις πως όλα τα προηγούμενα είναι παιχνίδι για να περνάει η ώρα. Η συζήτηση για την επισκευή όμως, έβγαλε στην επιφάνεια κι άλλο ένα θέμα που προέκυψε από το μικρό σχετικά μήκος του καλαμιού που ήταν 1.98m. Μήπως να δοκιμάζαμε να μακρύνουμε από μπροστά το καλάμι δίνοντας περισσότερο μήκος στο μασίφ στέλεχος, εφόσον το είχαμε διαθέσιμο από το ίδιο το άκοπο στέλεχος αρχικά, αντί να το κόψουμε και να το προσαρμόσουμε στο παλιό του κρατώντας το αρχικό του μήκος; και τι θα κερδίζαμε από αυτό, πέρα ίσως από καλύτερες βολές ή ευαισθησία; πιο νευρική συμπεριφορά μύτης; καλύτερη διαχείριση σε μολυβοκεφαλές κάτω του 1 γραμ., που το θέλαμε είναι η αλήθεια; Για την ακρίβεια, θα θέλαμε να διαχειριστούμε κεφαλές του 0,50 γραμμαρίου και να δούμε πως συμπεριφέρεται το καλάμι γενικά. Τέλος, είχαμε και το θέμα μεταφοράς και αποθήκευσης, γιατί πλέον θα είχαμε δυο άνισα σε μήκος στελέχη και θα έπρεπε να αποθηκεύονται και να μεταφέρονται με ασφάλεια χωρίς το κίνδυνο να σπάσει το λεπτό στέλεχος της κορυφής.

Μετά την επιλογή και την εφαρμογή της μασίφ ίνας carbon στο σπασμένο στέλεχος...
Εκτός από τους οδηγούς, αφαιρέσαμε κι όλα τα διακοσμητικά δεσίματα για να γίνουν από την αρχή...

Μετά λοιπόν από πολλές εργαστηριακές δοκιμές, μετρήσεις σωστών αποστάσεων, τριμάρισμα και εφαρμογή της μασίφ ίνας στο κυρίως πρώτο στέλεχος με αρμονική παραβολή – καμπύλη, το συνολικό μήκος του καλαμιού έγινε από 1.98m στα 2.25m με μια επιλογή να μπορεί αυτό να αλλάξει σε πιο κοντό ή ακόμα και στο αρχικό του, αφού στο κομμάτι αυτό της μασίφ ίνας, οι οδηγοί δεν έχουν κολληθεί και η εφαρμογή στην ένωση εκτός του ότι μπαίνει σφιχτά και δεν υπάρχει περίπτωση να φύγει και να τη χάσουμε στο ψάρεμα, μπορεί εκ των υστέρων να κοπεί όπου θέλουμε, να αφαιρεθούν οι οδηγοί και να επισκευαστεί με όποιο τρόπο μας ικανοποιήσει ψαρευτικά στις δοκιμές που θα ακολουθήσουν, αυτήν τη φορά στη θάλασσα. Στο υπόλοιπο καλάμι έγιναν καινούργια δεσίματα, κρατώντας τα αρχικά χρώματα που είχε και το πρόβλημα της μεταφοράς λύθηκε με μια μικρή και εύκολη προσαρμογή στο πίσω μέρος του καλαμιού, όπου από εκεί δώσαμε και το παραπάνω μήκος που χρειαζόμασταν. Κάνοντας απλά μια τρύπα στο πίσω eva του butt, σφηνώσαμε ένα κομμάτι από άλλο στέλεχος παλιού καλαμιού και εκεί επάνω κολλήσαμε και τριμάραμε ένα κομμάτι eva κάνοντάς του μια εγκοπή κατά μήκος και μια τρύπα για να μπαίνει χωνευτό το δαχτυλίδι της κορυφής. Εκεί, το ασφαλίσαμε φυσικά με λαστιχάκια για να μην φεύγει, όπως ακριβώς κάνουμε και το δένουμε και στο πάνω μέρος του καλαμιού αντίστοιχα.

Τα ψαρευτικά αποτελέσματα και το κατά πόσο θα μας ικανοποιήσει η συμπεριφορά του καλαμιού σε σχέση με την αύξηση του μήκους, τα διαχειρίσιμα βάρη κεφαλών ή ότι άλλο, θα ανακοινωθούν μετά τις δοκιμές μαζί και με τις όποιες αλλαγές ή τροποποιήσεις προκύψουν…

...
Διακρίνεται το extra στέλεχος στο πίσω μέρος του καλαμιού, το οποίο χρησιμεύει μόνο κατά τη μεταφορά και αποθήκευση...
Δοκιμές σωστών αποστάσεων οδηγών πριν την τελική τους τοποθέτηση...
...
Οδηγοί Fuji Fazlite και διχρωμίες στα χρώματα του καλαμιού...
Το αρχικό μεγάλο στέλεχος της μασίφ ίνας carbon με δεμένους τους οδηγούς πάνω του, είναι έτοιμο για τις πρώτες δοκιμές στη θάλασσα...
Μονοστήριχτος Fuji Fazlite...
HTO Rockfish 1-7gr...
...
...
...
...
Το κομμάτι του eva στο πίσω μέρος του extra στελέχους και η εσοχή για την προστασία της λεπτής μύτης και των οδηγών...
...
...

Υ.Γ. Όλο αυτό το διάστημα που επισκευάσαμε το καλάμι και τροποποιήσαμε το συνολικό μήκος του αυξάνοντάς το κατά 27cm, έγιναν πολλές δοκιμές στη θάλασσα, ειδικότερα για το μήκος της μασίφ ίνας carbon που μας ενδιέφερε και χρησιμοποιήσαμε διάφορες μολυβοκεφαλές (ακόμα και του 0,50 γραμμαρίου που θέλαμε) τόσο σε σχήμα όσο και σε βάρος. Αυτό που παρατηρήσαμε πολύ έντονα, ήταν ότι λόγω του ότι το στέλεχος της κορυφής ήταν ιδιαίτερα μαλακό (εννοώ το στέλεχος του καλαμιού που είχε την ένωση με τη μασίφ ίνα), παρουσίαζε μια τάση να "καρφώνει" τις κεφαλές κοντά και θα έπρεπε αν θέλαμε να το αποφύγουμε, να κάνουμε τις βολές μας πιο ψηλά απ’ ότι συνήθως, κάτι που μας ξένιζε σε σχέση με τα υπόλοιπά μας καλάμια που ρίχναμε κανονικά. Σε θέματα ευαισθησίας τσιμπημάτων, αναγνώρισης και μετάδοσης της μορφολογίας του βυθού ήταν άψογο (καλύτερο τολμώ να πω από το εργοστασιακό) όπως και σε καρφώματα ψαριών ή σε ανάκτηση με ψάρια πάνω στο αγκίστρι μας. Σταδιακά λοιπόν, κονταίναμε τη μασίφ μύτη κάθε φορά και από 5 – 7 εκατοστά μέχρι να σταματήσει να παρουσιάζει το παραπάνω φαινόμενο του καρφώματος. Όσο κόνταινε η μασίφ ίνα, το καλάμι γινόταν φυσικά πιο άμεσο και πιο στιβαρό στην αίσθηση χωρίς να υστερεί σε ευαισθησία ή κάτι άλλο. Τελικά, αποφασίσαμε να καταλήξουμε στο παλιό αρχικό του μήκος όπου και κολλήσαμε τη μασίφ ίνα με το στέλεχος και περάσαμε κόλλες στους οδηγούς. Πλέον, θεωρώ πως αυτή η μασίφ ίνα, καθώς είναι πιο νευρική σε συμπεριφορά αλλά ακόμα καλύτερη σε ευαισθησία από την δική του, είναι αυτή που ταιριάζει άψογα στο καλάμι και φυσικά στα χέρια μας και αναδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο τις αρετές του καλαμιού στην τεχνική του LRF στα γραμμάρια φυσικά που ορίστηκαν από την εταιρεία, αν και θεωρώ πως με τη μετατροπή αυτή κερδίσαμε και κάτι προς το κάτω εύρος των μολυβοκεφαλών…

Οι δοκιμές έγιναν με νήμα Gosen TINY PE AJI #0.3 (8lb), παράμαλλο Seaguar Grand Max FX 0.165mm (6lb) και μηχανισμό Daiwa Fuego LT 2000DXH ταυτόχρονα με το 2ο καλάμι το εργοστασιακό με ίδιο setup για να υπάρχει σωστή σύγκριση της αίσθησης και συμπεριφοράς ανάμεσα στις μασίφ ίνες των καλαμιών.

Χειροποίητα καλάμια ψαρέματος,

επισκευές & ανακατασκευές

με την υπογραφή Yiannis Giatrakos

Get in Touch

Custom Rods

AΣμολένσκυ 3 Ν. Φάληρο

Πειραιάς, Τ.Κ. 18547

T+30 6955 856376